Calverdam

Introduction

Introduction

Calverdam is een parfummerk ontwikkeld door twee broers, Zakaria en Ziad Aboukhlal. Geïnspireerd door hun vader, gecreëerd voor een doelgroep die het maximale uit zichzelf wil halen.

Wij brachten de volledige start van het merk visueel tot leven met een krachtige lanceringcampagne, een strategisch socialmediaplan en een heldere positionering.

Year

2025

Industry

Perfume

Timeline

3 weeks

Challenges

Challenges

Binnen korte tijd hebben we een lancering gerealiseerd waarmee we meer dan 400.000 mensen hebben bereikt allemaal met een herkenbare en eigen identiteit.

We hadden weinig tijd en moesten snel schakelen binnen de mogelijkheden die er waren. Toch hebben we in slechts drie weken een volledige lanceringscampagne opgezet: een campagnefilm, een feedplan van een maand ter aanloop naar het lanceerevent én een openingsfilm voor de avond zelf.

Daarnaast leverden we een dynamische fotografieserie aan – bestaande uit studiobeelden, behind-the-scenes van het merk en krachtige lifestylefotografie.

Final thoughts

Final thoughts

Het doel was om Calverdam een sterke merkwaarde en identiteit te geven dit is niet zomaar het volgende parfummerk, maar een verhaal met karakter, visie en ziel.

Dat doel hebben we zeker bereikt. Je merkt dat mensen zich betrokken voelen bij het merk. In slechts drie weken groeide het Instagram-account van 0 naar 1.423 volgers. Er zijn regelmatig reposts en organische posts van mensen die zich identificeren met het merk – en het simpelweg ‘tof’ vinden.

Calverdam staat niet stil. Ook na de lancering blijven we bouwen aan campagnes en visuele content om het merk verder te versterken en samen hun ambities waar te maken.

Social media

Social media

De creatie van een volwaardige pagina die uitstraalt waar het merk voor staat.

Dat was ons doel toen we vanuit de brandfilm verder zijn gaan werken aan de socialmediapagina van Calverdam. Omdat er tegelijkertijd werd gewerkt aan een gerichte strategie, hebben wij tijdelijk de volledige overname van het platform gedaan. Hierbij hebben we geen grootse strategische doelen uitgezet, maar was het essentieel om tijdens de lancering een volwaardige pagina te creëren. Een pagina waar de doelgroep binnenkomt en direct begrijpt met wie ze te maken hebben.

Daarnaast leven we in een razendsnelle, continu veranderende wereld waarin je zelfs als startup de kans hebt om je merk te laten ontploffen. Voor velen is dat een unieke kans — maar ook een valkuil. Want de vraag is niet alleen wat je doet, maar vooral of het duurzaam is. Wij zijn er juist van overtuigd dat wanneer je dicht bij je eigen DNA en visie blijft, het misschien iets langer duurt om te komen waar je wilt zijn — maar dat je uiteindelijk altijd verder komt. Precies zo hebben wij het ook met Calverdam gedaan.